×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 14:26
  • بازدید : 151
  • تعداد بازدید : 145
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاونت بین الملل دانشگاه:

نشست مشترک مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مدیرکل اقتصادی وزرارت امور خارجه و سفرای ایران در ازبکستان و ترکمنستان

به منظور گسترش همکاری های بین المللی روز چهارشنبه 29 شهریورماه نشست مشترکی با حضور سفرای ایران در کشور ازبکستان و ترکمنستان و مدیر کل اقتصادی وزارت امور خارجه در معاونت بین الملل برگزار شد.

 

در ابتدا دکتر توحیدلو ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دانشگاه با سفرای کشورهای همسایه گفت: بین المللی سازی از اهداف و اولویت های برجسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. در  این زمینه اقدامات گسترده ای انجام شده است اما تلاش جمعی بر این است که ارتباطات بین المللی به خصوص با کشورهای همسایه گسترش یابد.

 

وی ضمن ارائه پیشینه و معرفی فعالیت های آموزشی و درمانی دانشگاه در سطح استان تهران گفت: چشم انداز معاونت بین الملل در ارتباط با کشورهای همسایه فراتر از جذب دانشجوی کارشناسی و دکترای حرفه ای است و سایر زمینه های همکاری از جمله جذب دانشجوی تخصص و فوق تخصص، دوره های کوتاه مدت و مشاهده گری در حال تقویت است. همچنین ظرفیت گردشگری سلامت دانشگاه با توجه به حضور اساتید فرهیخته و متخصصان حاذق در حال توسعه است.  

 

دکتر چگینی مدیرکل اقتصادی وزرارت امور خارجه در ارزیابی ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جذب دانشجوی بین الملل و گردشگر سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از دانشگاه های صاحب نام ماست، صاحب برند و نام جهانی است و یکی از دانشگاه های با پرستیژ و با امتیازهای عالی و پذیرفته شده است. این دانشگاه با حضور اساتید حاذق و هیئت علمی بسیار قوی که سابقه حضور در میادین بین المللی را دارند، پتانسیل بسیار بالایی در مقایسه با سایر دانشگاه ها در زمینه بین المللی شدن، جذب دانشجو و گردشگری سلامت دارد. این دانشگاه در زمینه برعکس شدن مهاجرت دانشجو به خصوص جذب دانشجویان هندی نیز بسیار موفق عمل کرده و کارنامه درخشانی دارد.

 

وی ضمن تشریح ظرفیت های همکاری وزارت امور خارجه در زمینه بین المللی سازی دانشگاه گفت: وزارت امور خارجه ارتباط تنگاتنگی با سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه دارد. در فاز اول در حال بررسی ظرفیت ها هستیم و زمینه هایی که بتواند علاوه بر ارز آوری، پرستیژ سیاسی و اجتماعی برای ما داشته باشد. کشور ما به لحاظ علمی در سطح بالایی است و یکی از عرصه هایی که کشور ما می تواند نمایش بسیار زیبایی در افکار عمومی جهان داشته باشد، همین ارتش سفیدپوش ماست، یعنی پزشکان عالی مقام ما، متخصصین ما و بیمارستان های ما، کادر درمانی بسیار خوب و فداکار و زحمت کش که می توانند در عرصه های بین المللی و دیپلماسی سلامت پیشرو باشند. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایگاه بسیار مهمی در این جریان دارد و با مدیریت روشن و آگاه خود این زمینه را فراهم کردند و ما این ارتباط را ادامه خواهیم داد که انشالله در آینده ثمرات خود را نشان خواهد داد.

 

دکتر اسکندری سفیر ایران در کشور ازبکستان ضمن ابراز خرسندی از امکانات و خدمات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قطعا خدمات با کیفیت بالا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می تواند زمینه ساز همکاری های بین المللی، خصوصا در منطقه آسیای میانه و قفقاز باشد. جذب دانشجویان خارجی همراه با حفظ کیفیت علمی و آموزشی، برگزاری دوره های مهارتی و کارگروه ها و پژوهش های مشترک و گردشگری سلامت و جذب بیمار از جمله اقداماتی است که می توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد. با توجه به موقعیت اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی در ازبکستان این تلاش را خواهیم کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همتایان خودش در ازبکستان ارتباطاتی را برقرار کرده و همکاری های مناسبی در زمینه های پیشگفت داشته باشد.

 

دکتر روزبهانی، سفیر ایران در ترکمنستان ضمن اشاره بر ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به بازدید خیلی خوب از بخش ستادی و دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی، بیش از پیش متوجه ظرفیت های این دانشگاه در زمینه ارائه خدمات مطلوب پزشکی و درمانی شدیم. علاوه بر کیفیت خدمات بالا، بهره مندی از اساتید و هیئت علمی و کادر مجرب، تقریبا تمامی امکانات پایه برای جذب دانشجوی خارجی فراهم می باشد.

 

وی ضمن اشاره بر تاکیدات ریاست محترم جهمور جهت توسعه دیپلماسی سلامت مخصوصا با کشورهای همسایه گفت: کشورهای همسایه شامل کشورهای شمالی و شوروی سابق و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، فرصت های خوبی برای توسعه گردشگری سلامت محسوب می شوند که باید مقدمات لازم جهت برقراری ارتباط با مردم و بیماران کشورهای هدف از جمله زبان روسی و عربی هم در وزرات خارجه هم در بیمارستان ها جهت ارائه خدمات هرچه بهتر، فراهم کنیم.

 

وی در انتها افزود: بنده به عنوان سفیر جدید قطعا از تمامی ظرفیت های قانونی خود برای تسهیل امور روادید و معرفی محصولات و خدمات چه در سطح دانشگاه شهید بهشتی و چه در سطح کلان کشوری استفاده خواهم کرد تا دولت و مردم کشور دوست و همسایه ترکمنستان، بتوانند از خدمات ما در ایران بهره مند شوند.

 

گفتنی است در این نشست و بازدید دکتر توحیدلو معاون اجرایی معاونت بین الملل، دکتر چگینی مدیرکل اقتصادی وزرارت امور خارجه، دکتر اسکندری سفیر ایران در ازبکستان، دکتر روزبهانی سفیر ایران در ترکمنستان، دکتر سورنا وهبی رئیس دانشکده دندانپزشکی و سایر مدیران معاونت بین الملل حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 131719
کلید واژه

تصویر

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست