×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

در راستای اهداف معاونت بینالملل، اداره جذب و پذیرش دانشجویان بینالملل وظایف مهمی را به شرح زیر عهدهدار می باشد. مهمترین وظایف این اداره عبارت است از:

  1. جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در قالب برنامههای آموزشی و رشتههای موجود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  2. شناسایی رشتههای مورد درخواست از طریق کارگزاران و افراد حقیقی که دارای ظرفیت برای جذب دانشجویان غیرایرانی می باشند
  3. برنامهریزی جهت شناساندن رشتههای تحصیلی موجود در سطح منطقهای و بینالملل برای جذب دانشجویان بینالملل با همکاری مدیریت توسعه امور بینالملل
  4. بررسی و تأیید مدارک آموزشی ارسالی داوطلبان در پرتال پذیرش و ارسال پیام و اعلام کسری مدارک به کارگزاران و افرادحقیقی از طریق پست الکترونیکی و شبکه های اجتماعی
  5. تشکیل جلسه و بررسی صلاحیت سوابق آموزشی پیشین داوطلبان درکمیته پذیرش.
  6. ارتباط مستقیم با گروه­ها و معرفی دانشجویان متقاضی رشته/ مقاطع جهت برگزاری مصاحبه و پیگیری این فرایند تا زمان اخذ موافقت از گروه مربوطه
  7. نگارش نامه­ پذیرش مشروط (به زبان انگلیسی)
  8. تهیه، تنظیم و انعکاس آمار دانشجویان جدید الورد و انجام آمارهای مقایسه ای نسبت به سنوات گذشته بر اساس رشته مقاطع داوطلبان پذیرفته شده به مقام مافوق
  9. پاسخ ­گویی به نامه ­های اداری مرتبط با امور پذیرش دانشجویان غیرایرانی
  10. استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی و تلاش در جهت رفع نقص سیستم( تشخیص خودکار تقلب و مدارک جعلی، پیشبینی روندهای پذیرش ، چتبات پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات متقاضیان) مربوطه با هماهنگی مقام مافوق.
شرح وظایف به تفکیک 

سرپرست اداره

تدوین و اجرای سیاستهای پذیرش.

برقراری ارتباط با سایر بخشهای داخلی و خارج دانشگاه.

مدیریت منابع مرتبط با پذیرش

حصول اطمینان از انجام فعالیتها در راستای اهداف دانشگاه و شرکت در نمایشگاهها و کنفرانسهای بینالمللی

نظارت بر عملکرد تیم و ارزیابی نتایج.

تهیه نامه پذیرش رسمی (Acceptance Letter) به کارگزارن و  متقاضیان پذیرفتهشده

برقراری ارتباط با دانشگاهها و موسسات آموزشی در کشورهای مختلف

کارشناس پیش بررسی

بررسی روزانه سامانه پذیرش و ایمیل دانشجویان جدید.

بررسی اعتبار دانشگاههای محل تحصیل متقاضیان

تأیید مدارک تحصیلی بر اساس معیار های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

معدلگیری و بررسی سن (تطبیق با معیار های دانشگاه)

ارسال مدارک برای تأییدیههای رسمی (تأییدیه سفارت، کشور مبدأ)

تهیه گزارشهای مربوط به روند پذیرش

کارشناس بررسی علمی

همکاری در برنامهریزی و اجرای مصاحبههای علمی (حضوری یا آنلاین)

هماهنگی با اساتید برای ارزیابی سطح علمی و سطح زبانی دانشجویان و اعلام نتایج مصاحبه مدیران گروه های آموزشی به کارگزاران و متقاضیان

مدیریت آزمونهای کتبی و شفاهی پذیرش

تهیه گزارش ارزیابی علمی

بررسی روزانه سامانه پذیرش و ایمیل دانشجویان جدید

مکاتبات اداری با واحدهای زیربط

 

 

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست