مدیریت آموزش و پژوهش:
تقدیر از اساتید فعال حوزه بینالملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

در مراسمی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجمعی از مسئولان برگزار شد، از اساتید فعال در حوزه تدریس به دانشجویان بینالملل تقدیر شد.
در افتتاحیه این مراسم، دکتر اسماعیل توحیدلو معاون اجرایی حوزه بینالملل دانشگاه ضمن قدردانی از حضور فعالانه اساتید، هماندیشی، گفتو گو، معرفی و قدردانی از اساتید فعال در حوزه تدریس بینالملل را مهمترین هدف این نشست عنوان کرد و گفت: اولویت سازی آموزش علوم پزشکی، اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که در این مسیر باید دانشکدههای زیرمجموعه ضمن آشنایی با استانداردهای آموزش علوم پزشکی، روشهای نوین اعتباربخشی و رتبه بندی پیشتاز باشند.
دکتر بابک شریف کاشانی معاون امور بینالملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز با اشاره به دغدغه¬مندی مسئولان برای بینالمللی سازی دانشگاه اظهار کرد: بیتردید چشمانداز آینده دانشگاه در حوزه بینالمللی سازی روشن و شفاف است و با تعاملات بیشتر، خردجمعی ، در آیندهای نه چندان دور دستاوردهای شگرفی در این حوزه را شاهد خواهیم بود. وی ادامه داد: افزایش جذب دانشجو در رشتهها و مقاطع مختلف ضمن توجه به تنوع ورودیها با تاکید بر جلب رضایت اساتید مد نظر است، چرا که تغییر ماهیت به سمت بین المللی سازی با همکاری دانشکده ها در تمامی حوزه ها امکان پذیر خواد بود.
دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با تاکید براینکه بینالمللی سازی هدف تمامی معاونتهای دانشگاه و محدود به آموزش نمیشود، گفت: توجه به بینالمللی سازی در پژوهش درپیشبرد اهداف متعالی دانشگاه اثرگذار است و باید فناوری به صادرات و بین المللی سازی منتج شود. وی از کسب رتبه ۴۴۰ دانشگاه در نظام رتبهبندی لایدن خبر داد و گفت: در این حوزه ۵۰ درصد افزایش رتبه داشتهایم.
در ادامه، رئیس دانشگاه، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: تعامل بیشتر اساتید فعال در حوزه بینالملل راهکار موثری برای رسیدن به زبانی مشترک وتسهیل فرایندها با هدف بینالمللی شدن دانشگاه است و اگر با نگاه آیندهنگارانه در مسیر پذیرش دانشجوی بینالملل حرکت نکنیم، بسیاری از پشتوانههای علمی را از دست خواهیم داد.
وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی علمی ادامه داد: در سالهای اخیر تحولی پرشتاب در مسیر بینالمللی سازی آکادمیک باز تعریف شده است و دانشگاههایی که فعالیت بینالمللی ندارند از گردونه پیشرفت خارج و محکوم به حذف و فنا هستند، حتی اگر از بالاترین رنکینگها برخوردار باشند.
رییس دانشگاه در ادامه روند جذب دانشجویان بینالملل در کشورهای منطقه را با ایران مقایسه کرد و افزود: برای جذب بیشتر دانشجو و بینالمللی شدن دانشگاهها نیاز به کار جهادی و عزم ملی داریم و تسریع در روند بینالمللی شدن دانشگاهها به نگاه فراسرزمینی نیاز دارد.
وی افزود: داشتن نگاه راهبردی به دانش، دستیابی به مرجعیت علمی و استفاده از میانبرهای علمی نمونههای بارز برای ارتقای جایگاه علمی کشور در صحنههای بینالمللی است و اگر بخواهیم به مرجعیت علمی دستیابیم باید در علوم جدید سرمایهگذاری و قلمروهای بکر فنون و دانش مختلف را شناسایی کنیم.
در انتها رییس دانشگاه به ظرفیت بالای علمی دانشگاه اشاره کرد و تحول در عرصه بینالمللی سازی دانشگاه را خواستار شد.
گفتنی است در این نشست هم اندیشی، اساتید و روسای دانشکدهها به مواردی نظیر نیازسنجی آموزشی کشورهای همسایه، ضرورت رشد و توسعه علوم ودانش پزشکی در حوزه بینالملل، برگزاری دورههای کوتاه مدت تخصصی توانمندی اساتید، توسعه زیرساختهای بینالملل و توریسم درمانی، راه اندازی کالج بین المللی، استفاده از تکنیک های نوین بین المللی سازی در تمامی سطوح ارائه خدمت دانشگاه به گفتوگو و تبادل نظر پرداختند.
نظر