×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/04/16 - 11:04
  • بازدید : 167
  • تعداد بازدید : 153
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاونت بین الملل

نشست رایزن فرهنگی جمهوری عراق در تهران با ریاست دانشگاه ، بازدید از نحوه آموزش در دانشگاه و دیدار با دانشجویان با تابعیت عراق

نشست رایزن فرهنگی سفارت جمهوری عراق در ایران با ریاست دانشگاه ، بازدید از نحوه آموزش در دانشگاه و دیدار با دانشجویان با تابعیت عراق

 

در راستای تحکیم روابط آکادمیک با مراکز علمی پژوهشی ایران در تاریخ 1403/4/13دکتر یاسر عبدالزهراء الحجاج رایزن فرهنگی  جمهوری عراق در تهران با حضور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نحوه آموزش در دانشگاه و دیدار با دانشجویان با تابعیت عراق بازدید کرد.

در ابتدای ورود رایزن فرهنگی از کلاس های آموزشی ، سالن تشریح ، مرکز آزمون الکترونیک ، آزمایشگاه فیزیولوژی بازدید کرد.

در ادامه دکتر الحجاج با تعدادی از دانشجویان عراقی در حال تحصیل در این دانشگاه در حوزه دانشجویی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

در نشستی که در ادامه بازدیدها با حضور دکتر زالی ریاست دانشگاه، دکتر شریف کاشانی معاون و دکتر توحیدلومعاون اجرایی معاونت بین الملل در حوزه ریاست برگزار شد، دکتر شریف کاشانی معاون معاونت بین الملل دانشگاه بر گسترش روابط علمی و آموزشی با کشور عراق بصورت برگزاری همایش ها ، سمینارها و چاپ مجلات مشترک تاکید داشتند.

ایشان گفت دانشگاه شهید بهشتی در رشته های  تخصصی ، تنوع بالایی دارد که نیاز به اطلاع رسانی می باشد.

 

دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هدف از این نشست را آغاز سرفصل جدیدی از گسترش و بسط ارتباطات دانشگاهی و آکادمیک با کشور دوست و برادر کشور عراق عنوان کرد و میزبانی از برادران و خواهران دانشجویان عراقی در چند ترم اخیر افتخاری برای دانشگاه میباشد.

ایشان به فراست ، هوش و استعداد خوب  دانشجویان عراقی اشاره نمود که نشاندهنده الگوی بسیار ارزنده ای در حوزه ارتباط با دانشجویان است.

وی ضمن تشکر از همکاری های سفارت عراق ، هدف نشست را خلق فرصت های جدید برای گسترش روابط بیان کرد که در سایه این نشست ها و نشست های مشابه اعلام آمادگی این دانشگاه را به بروکراسی زدایی از روابط و ایجاد یک مسیر سریع برای ارتباط عنوان نمود.

علاوه بر حضور دانشجویان در حوزه گسترش روابط بین الملل باید به توسعه کمی و کیفی روابط اندیشید.

این دانشگاه منوی متنوعی در حوزه همکاری های دانشجویی ارائه می دهد و ظرفیت های این دانشگاه در حوزه های دانشجویی طبق سلیقه های دانشجویان عراقی موجود است.

از آنجایی که بخش های بالینی میزبان دانشجویان عراقی میباشد، این دانشگاه در حال حاضر میتواند در 28 رشته  تخصصی پذیرای دستیاران عراقی می باشد و در حوزه های تخصصی و دوره های کوتاه مدت آماده پذیرش دانشجو میباشیم.

ایشان نگاه دانشگاه در حوزه دانشجویی و درمان بیماران را نداشتن نگاه اقتصادی و داشتن نگاه کرامت محور محور و انسان دوستانه عنوان نمود و استاندارد ها و کیفیت خدمات درمانی در بخش های دولتی و خصوصی با نظارت مستقیم دانشگاه رعایت می گردد.

همچنین این دانشگاه میزبان شرکت های فعال در گردشگری سلامت عراق می باشد و میتوانیم تحت نظارت سفارت عراق ، با شرکت های مستقر در کشور عراق همکاری داشته باشیم .

 

دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد که مسئولیت درمان و پیگیری بیماران عراقی به صورت کامل انجام خواهد پذیرفت.

از دیگر جلوه های همکاری به عنوان کار فرهنگی مشترک، ایجاد ژورنال مشترک به زبان عربی ، برگزاری همایش و کنگره های علمی مشترک باشد. 

در حوزه فرهنگی این دانشگاه به برگزاری دوره های یادگیری زبان فارسی به دانشجویان عراقی اعلام آمادگی می نماید.

 

دکتر توحید لو معاون اجرایی معاونت بین الملل علاوه بر حوزه دانشجویی به حوزه درمان و توریسم سلامت در حوزه بین الملل اشاره نمود که با توجه به حضور آمار بالای بیماران عراقی به ایران جهت درمان، ساماندهی این بیماران از مهمترین ماموریت های معاونت بین الملل دانشگاه در این حوزه می باشد و این معاونت آماده برگزاری جلسات منظم و مستمر با همکاری سفارت عراق در گردشگری سلامت خواهد بود.

وی گفت از آنجایی که در درمان بیماران در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه جهت بیمارن عراقی بصورت روزانه در حال انجام است، به لزوم صیانت و نظارت مستمر در حوزه گردشگری سلامت تاکید نمود که مدیریت در این حوزه از الویت ها می باشد.

 

دکتر یاسر عبدالزهراء الحجاج رایزن فرهنگی عراق گفت: در برنامه پنج ساله وزارت علوم عراق تاکید بر گسترش روابط با بدنه علمی آکادمیک کشورهای هم پیمان با کشور عراق می باشد که در راس این کشورها ، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. بدون شک روابط فرهنگی ، اجتماعی بین دو کشور روابط بسیار حسنه ای است و بعد سیاسی روابط دو کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد و ما معتقدیم که نهادینه ساختن روابط در سطح علمی و آکادمیک باعث ایجاد تحکیم در روابط مابین خواهد بود.

وی گفت ما معتقدیم که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به قابلیت ها ، امکانات و ظرفیت های خوبی که دارد این امکان را فراهم میکند که جزء الویت های استراتژیک در راستای اهداف پنج ساله بوده و سطح روابط دو کشور نباید تنها در حوزه جذب دانشجو باشد و روابط باید در سطح کلان تعریف گردد.

همچنین علاوه بر حوزه دانشجویی از جمله دوره های کوتاه مدت ، بورسیه ، تبادل استاد و دانشجو  ، همایش ها و کنفرانس های مشترک ، از اهداف کشور عراق در حوزه توریسم درمانی از الویت های همکاری ها با دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,عراق
  • کد خبر : 144232
کلید واژه

تصویر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست